سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی در زمستان

 

در واقع بیشتر کولرهای گازی موجود در بازارعلاوه بر تامین سرمایش دارای سیستم تامین کننده گرما هم می‌باشند. البته برای استفاده از هر کدام از حالتها (حالت گرما و سرما) باید تنظیمات کولر گازی را تغییر دهید.  قبل از هر اقدامی در هنگام خرید از وجود حالت گرمایش در کولر گازی مطمئن شوید. برای اطلاع از این موضوع می‌توانید به دفترچه راهنما، برچسب کنار پنل داخلی و خارجی و تنظیمات روی کنترل مراجعه کرده و با دقت آن را بررسی کنید. بعد از آشنایی با نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی در زمستاندر سالهای بعد سعی کنید ابتدای فصل سرمای هر سال حتماً آن را سرویس کنید تا در مدت استفاده از آن با مشکلات فنی کمتری مواجه شوید.

راه اندازی سیستم گرمایش کولر گازی

برای را? اندازی سیستم گرمایش کولر باید حتماً در هنگام خریداری اینگونه محصولات از داشتن سیستم گرمایشی کولر مطمئن شد. اگر کولر گازی که خریداری کرده‌اید دارای حالت گرمایشی باشد راه‌اندازی آن کاری بسیار آسان می‌باشد. برای راه اندازی کردن دستگاه بر روی حالت گرمایشی آن کافیست به کمک ریموت کنترل کولر گازی را بر روی حالت گرمایش تنظیم کنید. با تغییر حالت کولر یعنی از سرما به گرما با استفاده از دکمه منو یا (mode) حالت‌های مختلف کولر گازی را مشاهده خواهید کرد. این حالت‌ها شامل سرما (cool)، خودکار (Auto)، فن (FAN)، خشک (DRY)، گرما (HEAT) هستند. هر کدام از این حالت‌ها دارای ویژگی‌های مخصوص به خود می‌باشند که می‌توان به وسیله ریموت گزینه مورد نظر را براحتی انتخاب کنید.

 

نحوه تنظیم کولر گازی بر روی حالت گرما

با انتخاب گزینه گرما (HEAT) نوبت به تنظیم دما می‌رسد. با استفاده از دکمه مخصوص دما (TEMP) درج? گرمایش کولر را تنظیم کنید. درجه گرمایش در بیشتر کولر گازی‌ها تا 30 درجه سانتی گراد می‌باشد اما باید دمایی را انتخاب کرد که طبیعی بوده و با محیط سازگار باشد که در این زمینه دمایی بین 25_26 درج? مناسب است. تقریبا 5 دقیق? زمان می‌برد تا تغییرات به درستی انجام شده و کمپرسور کولر گازی در حالت گرمایش شروع به کار کند. پس یک کولر گازی را با توجه به دمای هوا می‌توان از 16 تا 30 درج? تغییر داد.

 حتما بخوانید: مراحل سرویس کولر گازی

چگونگی کار کردن سیستم گرمایش

بد نیست در اینجا شما را با چگونگی کار کردن سیستم گرمایش آشنا کنیم. هنگام تنظیم کولر گازی بر روی حالت گرمایش فرآیند سیکل دستگاه تغییر خواهد کرد و این تغییر به کمک شیر چهار طرفه یا همان شیر معکوس انجام می‌شود. گاز داغ خروجی از کمپرسور به جهت اواپراتور پنل داخلی هدایت شده و بعد از کار کردن فن داخلی و گرم شدن لوله‌ها هوای موجود در اتاق گرم می‌شود. در ادامه این روند مبردهای موجود در کولر کم کم سرد خواهد شد و به جهت پنل خارجی هدایت شده و گرمای محیط را به خود جذب می‌کنند و دوباره وارد کمپرسور می‌شوند. کولر گازی‌ها به شیوه فرآیند ذکر شده گرما را به اتاق انتقال می‌دهند و به این ترتیب تجربه اتاقی گرم و دلنشین را برای شما فراهم می‌کنند تا از نشستن در آن محیط نهایت لذت را تجربه کنید.

 

تفاوت حالت گرمایش و سرمایش

بارزترین تفاوت بین حالت سرمایش و گرمایش این است که حالت سرمایش کولر گازی بعد از رسیدن دمای اتاق به درجه تنظیم سده توسط شما خاموش شده و اگر هم کولر مجهز به اینورتر باشد دور آن کند می‌شود. در حالت گرمایش کولر گازی، بعد از گرم شدن اتاق و رسیدن به دمای تنظیم شده فن داخلی خاموش می‌شود و عمل دیفراست یا همان برفک زدایی پنل خارجی شروع به کار می‌کند و بعد از آن دوباره حالت گرما از اول از سر گرفته خواهد شد.

 

مصرف برق کولر گازی در حالت گرمایش

میزان برقی که توسط کولر گازی در حالت گرمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد به میزان دمایی که تنظیم شده است بستگی دارد. با داشتن اختلاف دمای بیشتر در اتاق قطعاً کولر گازی شما به زمان بیشتری برای گرمایش و یا حتی سرمایش نیاز خواهد داشت. در نتیجه با روشن بودن زمان بیشتر کولر گازی برق بیشتری هم مصرف می‌شود.

در صورت داشتن هر گونه سوال می توانید با سایت نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران به آدرس homekhane.com مراجعه نمایید.