سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا برنامه نویسی مهمترین تخصص در حوزه هک و نفوذ است ؟

این روزها همه هکر شده اند ،شما چطور ؟ برخی اوقات اسم هکر که می آید پدرها و مادرها فکر می کنند که بنده خدا معتاد شده است و هکر بودن یک جرم است ، کلاسها و دوره های آموزشی هک روز به روز زیاد می شوند و به حدی رسیده اند که خدمات کامپیوتری محله ما هم دوره هک و نفوذ برگزار می کند و این نشان می دهد که چقدر در حال پیشرفت هستیم. از اینها بگذریم که برای مزاح گفتیم ، عنوان مشخص است ، چرا برنامه نویسی مهمترین تخصصی است که یک هکر باید داشته باشد ؟ یعنی هکرها باید برنامه نویس هم باشند ؟ در این موضوع شک نکنید که برنامه نویسی اصلی ترین و پایه ای ترین تخصصی است که یک هکر باید داشته باشد. هر چقدر شما کدهای بیشتری نوشته باشید هکر بهتری هم می شوید. 

در این مقاله در ITPRO قصد داریم به شما به عنوان یک تازه کار بگوییم که برای اینکه بتوانید تبدیل به هکر کلاه سفید ( ما اصلا با کلاه سیاه ها کاری نداریم ) بشوید به چه تخصص هایی در حوزه برنامه نویسی نیاز دارید. یکی از سئوالاتی که دوستان از من همیشه می پرسند این است که شما برنامه نویسی بلد هستید که دوره هک و نفوذ برگزار می کنید یا خیر ؟ پاسخ من این است که من برنامه نویسی نیستم که بتوانم کدهای سازمانی و نرم افزارهای خفن بنویسم ، اما برنامه نویسی هستم که می توانم اسکریپت نویسی کنم ، می توانم سورس برنامه های هک و نفوذ را به دلخواه خودم تغییر بدهم و ابزار خاص خودم را تولید کنم و در این حد برای من فعلا کافیست ، اما همه روزه در حال بروز رسانی دانش فنی خودم هستم. 

اگر شما در اینترنت واژه هکر را جستجو کنید به این مفهوم در نتیجه می رسید که هکرها انسان هایی با دانش فنی بسیار بالا هستند که می توانند مشکلات را پیدا کنند و برای حل کردن آنها راه حل ارائه بدهند. اما در دنیای واقعی واژه هک یک مقدار مفهوم گسترده تری دارد ، در واقع این هکرها بودند که باعث به وجود آمدن پروژه ARPANET و شکل گیری اینترنت و صفحات وب شدند و اینکار را آنقدر ادامه دادند تا دنیا به این شکلی درآمده است که مشاهده می کنید و این افراد همیشه در حال کار هستند تا جهانی بهتر درست کنند. اگر می خواهید یک هکر شوید باید جامعه و اهداف هکرها را خوب بشناسید. 

چگونه هکر بشویم

 

دانش برنامه نویسی یک الزام برای یک هکر است


برنامه نویسی اولین و مقدماتی ترین دانشی است که یک هکر باید داشته باشد. اگر شما هیچ زبان برنامه نویسی بلد نیستید یا مفاهیم برنامه نویسی را خوب یاد نگرفته اید ، باید با یک زبان بسیار ساده برنامه نویسی شروع به کار کنید و حداقل یک زبان برنامه نویسی را یاد بگیرید. برای اینکار به شخصه دو زبان برنامه نویسی را به شما پیشنهاد می دهم که ضمن ساده بودن دارای قدرت بسیاری نیز هستند. زبان جاوا ، زبانی است که تقریبا در همه سیستم عامل ها قابلیت اجرا دارد ، بسیار انعطاف پذیر و قابل اعتماد است ، زبان دوم زبان پایتون است ، زبان مورد علاقه من برای اسکریپ نویسی و برخلاف ظاهری که دارد زبانی بسیار شیرین و چه بسا بسیار ساده تر از PHP و Perl است. از طرفی این زبان های برنامه نویسی به خوبی قابل یادگیری و بصورت خودخوان قابل یادگیری هستند و منابع آموزشی آنها نیز در دنیا بسیار زیاد است. 

اگر می بینید که پایتون را پیشنهاد می دهم و خیلی هم آن را دوست دارم برای اینکه زبان مورد علاقه خودم هم هست و در آینده آموزشهای لازم در خصوص این زبان برای حوزه تست نفوذ را در ITPRO قرار خواهم داد. یک مثال ساده از پایتون این است که مثلا شما ابزاری مثل netcat در سیستم عامل Kali را می توانید خودتان بنویسید !! این زبان برای تازه کارهایی مثل من بسیار بسیار کاربردی و لذت بخش است . ضمن اینکه یادگیری آن ساده است بسیار قدرتمند نیز هست و از طرفی انعطاف پذیری قابل ملاحظه ای نیز دارد. البته برخی از دوستان زبان C را برای شروع پیشنهاد می کنند که زبان مادر سیستم عامل های خانواده Unix است ، اگر می خواهید با C شروع کنید خیلی عمیقتر و دقیقتر و با انرژی بیشتری باید این حوزه را ادامه بدهید. برای اینکه یک هکر خوب بشوید ، شما باید تا حدودی از انواع زبان های مختلف برنامه نویسی و Syntax های آنها نیز یاد بگیرید تا بتوانید در فرآیند های تست نفوذ از حملات Code Injection و همچنین Poisoning به خوبی استفاده کنید.اما اگر می خواهید فقط قسمت هایی از حوزه هک را پوشش بدهید و نمی خواهید یک هکر همه کاره شوید ، باید زبان برنامه نویسی خودتان را هوشمندانه تر انتخاب کنید. اگر شما علاقه مند به امنیت نرم افزارهای تحت وب هستید ، به شما پیشنهاد می کنیم که PHP و Javascript را به خوبی یاد بگیرید . اگر می خواهید در حوزه هک شبکه بیشتر فعالیت کنید و فعالیت های Pentest انجام بدهید پیشنهاد می کنیم زبان های برنامه نویسی مادری مثل C را یاد بگیرید. 

چرا برنامه نویسی مهمترین تخصص در حوزه هک و نفوذ است ؟


شناخت و یادگیری برنامه نویسی باعث می شود که یک هکر خود اتکا باشد و برای کارهای هک خودش وابسته به دیگران نباشد ، از طرفی یک هکر به تنهایی می تواند Exploit های خاص خودش را طراحی کند و نیازی به استفاده کردن از Exploit های قدیمی نداشته باشد. هر چند Exploit نویسی به زبان های سطح پایینی مثل اسمبلی انجام می شود ، شناخت زبان های سطح پایین تا حدودی می تواند به شما در این حوزه کمک کند. شما اگر زبان برنامه نویسی مثل C یا C++ را به خوبی بلد باشید می توانید exploit های دلخواه خودتان را در محیطی مثل Metasploit ایجاد و استفاده کنید. شما می توانید با داشتن دانش برنامه نویسی بدافزارهای کاربردی خاص خودتان را بنویسید تا حدی که آنتی ویروس ها قادر به شناسایی آنها نباشند و بتوانید تست نفوذ خودتان را با دقت بیشتری انجام بدهید. بیشتر ابزارهای هک رایگان و Open Source هستند ، بنابراین اگر شما دانش برنامه نویسی قوی داشته باشید می توانید ابزارها را بهینه تر کنید و استفاده از آنها را ساده تر و قدرتمند تر کنید. قبل از اینکه هکر بشوید ... برنامه نویسی یاد بگیرید. ITPRO باشید