سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزایای طراحی سایت خبری

طراحی سایت خبری مزایای بسیار زیادی دارد از جمله اینکه داشتن وب سایت خبری باعث کسب اعتبار می شود، به هیچ عنوان محدودیت زمانی و مکانی برای استفاده کنندگان وجود ندارد. به افزایش تبلیغات و در نتیجه مشتریان جدید می انجامد و همین موضوع باعث می شود کالاها و خدمات کارفرمای سایت در دنیای مجازی به صورت مستمر معرفی گردد.

طراحی سایت خبری اگر با هدف ارائه مطالب تازه و اخبار بروز ایجاد شود باید از یک استراتژی درست استفاده شود، بنابراین برای رسیدن به این منظور باید از نویسندگان و مدیران سایت قوی استفاده شود.

در طراحی سایت خبری باید بخش های متنوعی را به کار برد تا بتوان مخاطبان بیشتری را به سوی سایت جذب کرد مثلا امکانات و صفحاتی که به جذابیت بیشتر سایت می انجامد ، داشتن بخشی برای درج مقالات پرهیجان خبری وتحلیل خبرهای روز یا مصاحبه ها و گفتگوها است تا کاربران با خواندن این مطالب مشتری پای ثابت سایت شما شوند و البته ممکن است طراحی سایت های زیادی این موارد را داشته باشند ولی در حد اسم وجود داشته باشد.

در طراحی سایت خبری بهتر است بخشی برای ثبت عضویت کاربران در نظر گرفته شود و قسمتی برای مدیریت آن طراحی شود تا اعضا یا خبرنگاران بتوانند وارد صفحه خود شوند و نوشته هایشان را بررسی و ادیت کنند .

در طراحی سایت خبری همچنین باید بخشی برای طراحی فنی در نظر گرفته شود به عنوان مثال سطح دسترسی در کل سایت تعیین گردد، همچنین تمپلیت طراحی سایت قابل تغییر باشد و سایت به صورت اتوماتیک قادر به ثبت مدت حضور کاربران باشد.

منبع : طراحی سایت خبری


نکاتی در باب طراحی سایت

بسیاری بر این باورند که طراحی وب سایت تنها در طراحی وب‌سایتی جذاب و زیبا خلاصه می‌شود. اما در حقیقت طراحی وب‌ سایت فراتر از طراحی ظاهری آن است. برای طراحی وب‌سایتی مطلوب، عوامل زیادی ازجمله ساختار سایت، کاربردپذیری، خوانایی، عملکرد و… تأثیرگذار هستند. ازاین‌رو پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با مقوله طراحی سایت نکات طراحی سایت این مقاله را مطالعه کنید.

یک سایت باکیفیت دارای ویژگی‌های زیر است:

  • مدیریت آسان
  • کاربرپسند
  • سئو مناسب
  • کمک به توسعه برند

 آیا قالب‌های آماده به طراحی وب‌سایت لطمه می‌زند؟

قالب‌های آماده در طراحی وب‌سایت

برخی از افراد بعد از خریدهاست و دامنه اقدام به نصب و استفاده از قالب‌های آماده می‌کنند و سعی دارند تا سایت را خودشان بدون پرداخت هزینه طراحی، سایت را بارگذاری و اجرا کنند. باید توجه داشت که این‌گونه قالب‌ها در مدت‌زمان کوتاهی طراحی‌شده‌اند، حجم بالایی دارند و معمولاً دارای مشکلات کد نویسی، امنیتی، نداشتن پشتیبانی… هستند که برای وب‌سایت بسیار مضر به‌حساب می‌آید.

?      چالش‌های عمومی: ممکن است هزاران نفر به‌طور همزمان از یک قالب استفاده کنند. نصب قالبی مشابه قالب سایت‌های دیگر با معیارهای تجارت الکترونیکی مغایرت دارد. همان‌طور که یک فروشگاه فیزیکی با ساخت ویترینی زیبا و چشمگیر سعی می‌کند مشتریان را جذب کند دقت به طراحی سایت و ایجاد سایتی با رعایت استانداردها نیز به میزان بسیار زیادی در موفقیت کسب‌وکار آنلاین اثرگذار است. برای موفقیت در دنیای وب، طراحی سایتی که بافرهنگ و ویژگی‌های برند شرکت شما مناسبت داشته باشد امری ضروری است. بنابراین سعی کنید در طراحی سایتتان منحصربه‌فرد باشید تا خود را از رقبا متمایز نمایید.

?      چالش‌های فنی: زمانی که بخواهید یک وب‌سایت تأثیرگذار طراحی کنید، برنامه‌نویسی‌های پایانی زیادی وجود دارد. این برنامه‌نویسی‌های پایانی شامل HTML، CSS، SEO، JavaScript، Sitemaps و… هستند که ایجاد، به‌روزرسانی و یا تغییرات را امکان‌پذیر می‌کند. به هنگام استفاده از قالب‌های آماده ایجاد تغییرات می‌تواند سخت یا غیرممکن باشد. به همین دلیل انتخاب شرکت طراحی سایت باکیفیت اهمیت زیادی دارد تا وب سایتتان را در مسیری طراحی کنید که به‌راحتی و با سرعت پشتیبانی و مدیریت شود.

?      چالش‌های همگام سازی: امروزه افراد زیادی از تلفن همراهشان برای جستجوهای آنلاین استفاده می‌کنند. قالب‌های آماده در موبایل‌ها و تبلت ها به‌درستی نمایش داده نمی‌شوند و استفاده از وب‌سایت برای کاربران موبایل بسیار دشوار خواهد بود.


آب و هوای قم

قم آب و هوای گرم و نیمه خشک دارد. میانگین دما در این نوع آب و هوا 14 تا 19 درجه سلسیوس است. قم 930 متر از سطح دریا ارتفاع دارد، با شیب ملایمی از طرف جنوب به طرف شمال شهر. میانگین دمای جنوب استان قم 5 درجه سلسیوس از مناطق شمالی شهر خنک تر است. تابستان‌های قم بسیار گرم و زمستان‌های قم بسیار سرد و خشک است. از نظر دمایی بهترین زمان برای سفر به این شهر کویری ماه‌های فروردین، اردیبهشت، شهریور و مهر است. میانگین بارش سالانه در این نوع آب و هوا 125 تا 215 ملیلی متر است. میانگین بارش سالیانه شهر قم نیز 150 میلی‌متر است، که مهم‌ترین علل این کمبود بارش در موارد زیر خلاصه شده:

1. حاکمیت توده هوای پرفشار جنب حاره در قم و دیگر استان‌های کشور و جلوگیری از وزش بادهای مرطوب غربی.
2. دوری از دریاها و منابع رطوبت.
3. وجود رشته کوه‌های زاگرس به عنوان مانعی برای رسیدن بادهای مرطوب غربی به قم.
4. پایین بودن میانگین ارتفاع شهر قم.

خشکسالیهای پیاپی، عمده ویژگی آب و هوای شهر قم و استان قم در سال‌های گذشته بوده است.
تأمین آب از لرستان
نوشتار اصلی: انتقال آب الیگودرز به قم
پس از اجرای طرح انتقال آب از الیگودرز در شرق استان لرستان به قم که رسانه‌های ایران از آن با عنوان کلی و مبهم «طرح انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم» نام می‌برند، شهرستان الیگودرز اکنون تأمین کننده اصلی آب مصرفی (شرب، صنعتی، کشاورزی) شهرهای خوانسار، گلپایگان، خمین، محلات، نیم ور، سلفچگان و قم می‌باشد.به گفته فتاح وزیر وقت نیرو این آب یکی از بهترین آبهای دنیا است.
در مجموع ظرفیت انتقال و جمع‌آوری آب در این طرح 23 متر مکعب بر ثانیه‌است در حالی که بیشترین میزان آبی که از سد کرج به تهران می‌آید 11 متر مکعب بر ثانیه بوده و ظرفیت سامانه یادشده بیش از دو برابر آب انتقالی از سد کرج به تهران است. این سامانه سالیانه 183 میلیون متر مکعب آب به پشت سد کوچری منتقل می‌کند. ظرفیت نهایی انتقال آب در این پروژه 5000 لیتر در ثانیه‌است.مقدار انتقال آب برای افق سال 1410 به 240 میلیون مترمکعب می‌رسد که مطالعات آن در حال انجام است.

 


توضیح انواع خبرخوان

خبرخوان ها نیز انواع گوناگونی دارند. در زیر به بررسی آن ها پرداخته ایم.

خبرخوان های تحت سیستم عامل

به نرم‌افزار هایی که تحت سیستم عامل مثلاً ویندوز یا مک کار می کنند و بعد از اجرا شدن کاربر می تواند آدرس فید مورد نظر خود را به آن اضافه کرده و اخبار یا محتوای فید را در آن مطالعه کند

خبرخوان های تحت وب

این دسته از خبرخوان ها بر دو گونه هستند:

برخی از وب سایت ها محتوای فیدی را که کاربر به آن معرفی می کند را به نمایش می گذارد.

خوراک خوان گوگل (گوگل ریدر)، Bloglines از این دسته اند. گوگل ریدر نیز مدتی پیش به فعالیت خود خاتمه داد.

دسته ی دیگر خبرخوان هایی هستند که فید های خود را خود انتخاب می کنند مثلاً اخبار روز یا مهمترین خبرهای هر روز را از فید های خبرگزاری ها به نمایش می گذارند و این محتوا از طرف خود وب سایت انتخاب می شود از این دسته خبرخوان ها می توان به شهر خبر، لیست اخبار، خبرچه، تصنا، نخبر و ویستا اشاره کرد.


طراحی سایت چیست

طراحی سایت به مهارت ساخت و راه‌اندازی صفحات وب سایت گفته می‌شود. تیم برنرز لی، مخترع وب سایت، با برپایی یک سایت وب در اوت 1991، نام خود را به عنوان نخستین سازنده? وب در تاریخ نگاشت. او در نخستین وب سایتش، از اَبَرمتن و پیوندی برای ایمیل (پست الکترونیک) استفاده کرده بود.


ابتدا، وب سایت‌ها با کُدهای ساده HTML نوشته می‌شدند، گونه‌ای از زبان نشانه‌گذاری که ساختار ساده‌ای به وب گاه‌ها می‌داد، شامل سرتیتر و پاراگراف، و توانایی پیوند دادن به آدرس‌های دیگر از طریق ابرپیوند. در مقایسه با روش‌های دیگر، این راه تازه و متفاوتی بود که کاربران به سادگی می‌توانستند با یک مرورگر، صفحه‌های پیوند خورده را باز کنند. با پیشرفت وب و هنر طراحی آن، زبان کُد نویسی اش، اَبَرمتن یا اچ تی ام ال، پیچیده‌تر و پرانعطاف تر شد. ابزاری مانند جدول‌ها که بیشتر برای نمایش نمودارهای داده‌ای بودند، بزودی مورد استفاده نادرست، برای چیدمان‌های پنهان در صفحه‌های وب قرار گرفتند. با پیدایش الگوهای آبشاری وب یا «CSS»، روش نادرست طراحی با جدول‌های پنهان در صفحه از گردونه خارج، و بجای آن استفاده مناسب از زبان کمکی «CSS» جایگزین شد.


فناوری‌های یکپارچه سازی پایگاه داده (Database)، مثل زبان‌های کُدنویسی سمت سرور (Server-Side Scripting) مانند CGI، PHP، ASP. NET، ASP، JSP و ColdFusion، و استانداردهای طراحی مدرن با الگوها (CSS)، ساختار وب سایت‌ها را باز هم تغییر داده و آن را بهتر کرده است. سایت واکنش گرا یا سایت ریسپانسیو (responsive) سایتی است که با ابعاد و رزولوشن دستگاه‌های مختلف سازگاری دارد و کاربران بدون توجه به اینکه صفحه نمایش دستگاهشان کوچک باشد. همچنین با آمدن نگاره‌های جاندار و فناوری‌های پویانمایی به صفحه‌ها، مانند فلَش (Flash)، چهره وب بیشتر از پیش تغییر کرد و توانمندی‌های تازه به سازندگان رسانه و طراح‌های وب داده شد.