سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی وب سایت واکنش گرا چیست

ظهور طراحی وب سایت واکنش گرا با گسترش استفاده از وب موبایل پدیدار شد. حتی در بدو ورود وب موبایلی، بسیاری از مقاله های طراحی وب سایت به این نکته می پرداختند که طراحی وب سایت واکنش گرا بهتر است یا طراحی جداگانه موبایلی ( به طور مثال با پسوند m یک طراحی وب سایت جداگانه برای موبایل) طراحی شود ولی با گسترش و تنوع ایجاد شده در ابعاد صفحات نمایش گجت های همراه، استفاده از طراحی واکنش گرا به یک امر بدیهی تبدیل شد و حتی برای طراحی وب سایت جداگانه نیز در حال حاضر از تکنیک های واکنش گرایی استفاده می گردد.

طراحی سایت واکنش گرا

با سرعت فزآینده تغییرات در وب، ارقام و آمارها همیشه از رده خارج هستند و نمیتوانیم به عنوان یک سند برای حال حاضر به آن ها رجوع کنیم. اما اکثر تحلیل گران بر این باورند که وب موبایلی به سرعت به 50 درصد از ترافیک بازدید وب سایت ها دست پیدا خواهد کرد. با این رشد طراحی واکنش گرا به یک اصل اقتصادی نیز تبدیل می گردد، زیرا ما میتوانیم برای این تعداد از ابعاد صفحات نمایش، صدها سایت را طراحی کنیم ( اگر نگوییم هزاران سایت) که البته زمان و مخصوصاً هزینه آن بسیار بالا خواهد بود، و یا میتوانیم طراحی واکنش گرا را انتخاب نماییم! این است که میگوییم طراحی سایت واکنش گرا تنها راه زنده ماندن وب است، مخصوصاً در آینده. تا اینجا میدانیم که این یک نیاز است، اما باید بدانیم که طراحی وب سایت واکنش گرا هم مانند بسیاری دیگر از طراحی ها برای بقا و پاسخگویی به نیازهای جدید همواره در حال به روزرسانی خواهد بود.

تنها اگر شما در سال گذشته در یک کپسول در بسته زندگی کرده باشید( تلاش برای آماده سازی خود برای ارسال به مریخ!) شما نمیدانید که اپل دستگاه پوشیدنی خود را با نام apple watch به بازار روانه کرده است. ساعت اپل اولین وسیله هوشمند پوشیدنی نیست، حتی اولین ساعت هوشمند نیز نیست اما این یک دستگاه برای شهرت بخشیدن به دستگاه های پوشیدنی خواهد بود و در ذهن مردم آن را به عنوان بهترین پوشیدنی اسم خواهند برد، همانگونه که آیپاد اولین پخش کننده موزیک نبود اما بهترین شد، همانگونه که آیفون اولین گوشی هوشمند نبود اما تبدیل به محبوبترین شد که البته بازاریابی وسیع اپل در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

طراحی های رابط کاربری برای چنین نمایشگرهای کوچکی، چه ساعت اپل یا سونی یا آندرویدی چه سایر دستگاه ها، همیشه چالش هایی داشته و دارد. شما میتوانید با حفظ تمام المان های صفحه به گونه ای از طراحی بازخوردی معمول استفاده کنید، ولی در این ابعاد از صفحه نمایش، شما باید یک برج میلاد در نمایش سایت خود در این دستگاه های هوشمند ایجاد کنید که قطعاً کاربر با اسکرول کردن این مقدار خسته خواهد شد و کاربردی نیست. راهکارهای مختلفی برای این نوع طراحی وب سایت معرفی شده و پیشنهاد خواهد شد، ولی به طور قطع یکی از مواردی که مورد نیاز و پاسخ طراحی وب سایت Responsive در آینده خواهد بود موضوع دستگاه های هوشمند پوشیدنی است.

آینده طراحی سایت واکنش گرا

طراحی واکنش گرا باید پاسخگوی موارد بسیار دیگری که با ایجاد دستگاه های جدید و تکنولوژی های جدید مثل اسمارت فون ها Smart Phones می آیند باشد. شاید یکی از مهمترین آن ها در آینده چگونگی اسکرول کردن باشد، زیرا این موضوع در دستگاه های مختلف با ابعاد های متفاوت یکی از چالشهای حال حاضر این نوع سبک از طراحی می باشد.

همچنین استفاده از ورودی های متفاوت این گجت های همراه، همیشه یکی از چالش های طراحی سایت Responsive بوده است، زیرا در این دستگاه ها، بر خلاف کامپیوتر های همراه یا رومیزی که از ماوس و کیبورد به صورت معمول برای ابزار های ورودی استفاده میکنند، لمس کردن صفحه و کلیدهای کاربردی دیگری که در دستگاه قرار دارد یکی از راههای متنوع ورودی می باشد. ضمن اینکه دستورات صوتی و تصویری نیز کم کم در حال کارآمد شدن می باشند. هر کدام از این ورودی ها دارای حالات و ابزارهای مختلفی است که همخوانی در آنها برای ایجاد یک رابط کاربری واکنش گرا، کار ساده ای نیست.

اینها مواردی بود که در حال حاضر از چالشهای طراحی وب سایت واکنش گرا است و باید این سبک طراحی بتواند برای آن ها پاسخ مناسبی ارائه کند. همچنین در آینده قطعاً شاهد بروز تکنولوژی های جدیدتری نیز خواهیم بود که متناسب با آنها، محدودیت ها و یا قابلیت های جدیدی باید به طراحی سایت Responsive اضافه گردد تا بتواند در این عرضه رقابلی، همچنان زنده و باقی بماند.

طراحی وب سایت

منبع : سایت http://www.parsoweb.com


تفاوت آموزش و یادگیری

آموزش و یادگیری مفاهیمی هستند که به طور نزدیک با یکدیگر در ارتباط می باشند.

این دو مفهوم گاهی از اوقات با هم اشتباه گرفته می شوند و یا به جای یکدیگر به کار می روند.

در حالی که آموزش و یادگیری هر دو باعث کسب دانش و مهارت در فرد می شود اما روش هر کدام از این ها با هم متفاوت است.

 

آموزش ممکن است شامل یک برنامه آموزشی سازمان یافته با نتایج الزامی باشد، در حالی که یادگیری چنین محدودیت هایی ندارد.

در ادامه ی این مقاله امروز از وب سایت تفاوت ها به توضیحی جامع در باره ی هر دو واژه و شباهت ها و تفاوتهای بین آن دو می پردازیم.

آموزش:
آموزش فرد را در راه رسیدن به یک وضعیت مطلوب هدایت می کند.

وقتی فردی تحت آموزش قرار می گیرد، هدف اصلی نتایجی است که فرد باید به آن ها دست یابد. به محض این که برنامه ی آموزشی به پایان رسید فرد می توان پاسخگو و بر طرف کننده ی این نیاز ها باشد.

شرکت ها معمولا برای آموزش کارکنان خود و همچنین ایجاد یکنواختی بین آن ها ، از برنامه های آموزشی استفاده می کنند.

این کار برای شغل هایی که نیاز به مهارت های خاصی دارند ، بسیار مفید واقع می شود.گرچه از طرفی دیگر، آموزش معمولا کاملا محدود می باشد.

آموزش باعث می شود افراد در کار خود و چیزی که از آن ها خواسته می شود مهارت کسب کنند، اما به آن ها تفکر کردن را یاد نمی دهد.این ممکن است خلاقیت فرد را محدود و توانایی بهتر کردن مراحل و فرآیند ها را از او بگیرد.

یادگیری:
یادگیری فرآیندی است که در آن یک شخص در کارهایی که از کسب دانش و مهارت الهام گرفته اند ، فعالیت می کند.

تجربه انجام کارها تا حد زیادی بر یادگیری فرد موثر است . چیزهایی هستند که فقط از طریق تجربه می توان آن ها را آموزش داد و هیچ راه دیگری وجود ندارد.

آموزش مربوط به مفاهیم تفکر، درک، کشف، تجربه، خلاقیت، کنجکاوی، آموزش و پرورش، توسعه و رشد می باشد.

هنگامی که یک فرد می آموزد که چگونه کارها انجام می شوند، نه تنها دانش و مهارت کسب می کند، بلکه راه های جدید با استفاده از خلاقیت شخصی و درک خود برای انجام کارها پیدا می کند.

تفاوت بین آموزش و یادگیری چیست؟
شرکت ها، دانشگاه ها و دیگر سازمان های آموزشی همه اهمیت یادگیری بر آموزش را به اشتراک می گذارند.

به این دلیل که ماهیت آموزش بسیار محدود است و افراد تنها مهارت ها و دانشی که موسسه برای آن ها در نظر گرفته را به طور منحصر به فرد می آموزند اما یادگیری می تواند بسیار مفید تر واقع شود و افراد را با درک ، آزمایش و تجربه ی چیزهای جدید برای مواجهه با مشکلات و مسائل از پیش مشخص نشده نیز آماده کند .

از طرفی آموزش می تواند برای یک کمپانی که قصد آموزش یک روش و یا مهارت خاص به کارکنان خود را دارد مفید واقع شود. با این حال اقدام یادگیری با آموزش می تواند به عملکردی بهتر منجر شود.

پس بطور خلاصه:

– آموزش و یادگیری مفاهیمی هستند که به طور نزدیک با یکدیگر در ارتباط می باشند. این دو مفهوم گاهی از اوقات با هم اشتباه گرفته می شوند و یا به جای یکدیگر به کار می روند.

– آموزش فرد را در راه رسیدن به یک وضعیت مطلوب هدایت می کند. وقتی فردی تحت آموزش قرار می گیرد، هدف اصلی نتایجی است که فرد باید به آن ها دست یابد.

– یادگیری فرآیندی است که در آن یک شخص در کارهایی که از کسب دانش و مهارت الهام گرفته اند ، فعالیت می کند.تجربه انجام کارها تا حد زیادی بر یادگیری فرد موثر است.

منبع : http://tafavotha.com/education/concepts/difference-between-training-and-learning/


هتل چیست

هُتِل یا مهمانخانه نوعی مکان مسکونی اجاره‌ای است که معمولاً برای مدت کوتاه به افراد اجاره داده می‌شود.
 هتل‌ها از امکانات اقامتی و گردشگری شهرها به حساب می‌آیند و بیشتر مورد استفاده? مسافران و گردشگران قرار می‌گیرند. هتل‌ها دارای تعداد زیادی اتاق هستند که گاه به چند صد اتاق می‌رسد.
 علاوه بر اتاق‌ها و سوئیت‌های اقامتی، هتل‌ها دارای امکانات جنبی گوناگونی هستند. رستوران، استخر شنا، کافی شاپ و سالن اجتماعات نمونه‌هایی از امکانات هتل‌ها هستند.

معمولاً مشتریان هتل در اتاقها و سوئیت‌هایی که دارای تخت خواب، توالت و حمام مجزا هستند ساکن می‌شوند. اتاقهای یک تخته و دوتخته مشتریان بیشتری دارند.
هتل hotel از واژه فرانسوی hôtel گرفته شده‌است که خود برگرفته از hôte به معنای میزبان است.
 hôtel در فرانسه اشاره به ساختمانی می‌کند که بازدید کننده زیادی داشته باشد. اما با ورود این واژه به زبان انگلیسی و سپس گسترش آن به سایر زبانها،
 معنای کاربردی هتل دگرگون شده و امروزه به نوع خاصی از مکانهای اقامتی برای مسافران اطلاق می‌شود.
منبع: ویکی پدیا

امکانات سایت های خبری

امکان تعریف دسته های خبری توسط مدیر سایت نظیر: سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…

مدیریت اخبار چندرسانه ای (درج و حذف و و یرایش )

انتخاب نوع نمایش اخبار در سایت (ویژه-ویژه گروه-…)

ایجاد سرویس های خبری به تعداد نامحدود در دو سطح

ایجاد و ویرایش و حذف اخبار

مدیریت آرشیو اخبار ( آرشیو موضوعی اخبار)

امکان بحث و گفتگوی خوانندگان در مورد هر خبر

نمایش آخرین اخبار (جدیدترین اخبار) در طراحی سایت خبری

نمایش پربیننده ترین اخبار

سیستم خروجی آر اس اس (RSS) برای هر یک از گروه های خبری

سیستم گزارش و آمار از مطالب و محتوای سایت

و امکانات دیگر با توجه به موضوع خبری شما

مخاطب اینترنتی ترجیح می دهد که خبر را در لحظه دریافت کند و این موضوع باعث می شود که کاربران تمایل خاصی به سایت های خبری داشته باشند. امروزه با گسترش شبکه های اجتماعی موبایلی مانند تلگرام، اهمیت طراحی سایت های مناسب خبری بیش از پیش شده است، همانطور که می دانید داشتن یک سایت خبری به تنهایی کافی نیست و می بایست نکات مرتبط با سئو و تجربه کاربری به صورت کامل در آن رعایت شوند تا نتیجه مناسب حاصل گردد. تیم وب استار با در نظر گرفتن نکات حرفه ای در زمینه طراحی سایت و همچنین در نظر گرفتن سادگی، کاربردپذیری، سئو، امنیت، سرعت، مقیاس پذیری و سایر موارد پر اهمیت در وب سایت های خبری، توانسته است امکانات بسیار مناسبی را در اختیار مدیران سایت های خبری قرار دهد.

برگرفته از سایت http://www.webstaar.ir/portfolio-items/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%84%D9%88%DA%98%DB%8C/

 


دلیل مهم بودن طراحی سایت در استان قم

اهمیت طراحی سایت استان قم

با توجه به وجود جنبه های توریستی مختلف در شهر قم، استفاده از نرم افزار های فروشگاه اینترنتی و طراحی وب سایت های اینترنتی از جمله ملزوماتی می باشند که می توانند به صاحبان کسب و کار های مختلف برای گسترش تبلیغات خود کمک نماید. بسیاری از زائران قبل از مسافرت کردن به شهر قم قصد دارند از مراکز خرید یا مراکز توریستی شهر قم اطلاعاتی پیدا کنند یا قصد رزرو و تهیه هتل یا مکانی برای سکونت خود را دارند که با استفاده از یک وب سایت مناسب می توان به آن ها در این زمینه کمک نموده است. بسیاری از صاحبان کسب و کار های اینترنتی در استان قم با بهره بردن از وب سایت های تجاری توانسته اند محدوده کسب و کار خود را گسترده تر نمایند. هتل ها، مراکز اقامتی، مراکز آموزشی، مراکز توریستی و گردشگری و مراکز فروش از جمله مهم ترین مراکزی هستند که می توانند برای افزایش مشتریان خود از یک وب سایت اختصاصی بهره ببرند.

شرکت طراحی سایت در استان قم

امروزه شرکت های مختلفی در استان قم مشغول فعالیت می باشند که خدمات طراحی سایت را به همشهریان خود ارائه می دهند. توصیه می شود افرادی که قصد دارند کسب و کار اینترنتی خود را به صورت منطقی و درست پیش ببرند به شرکت های حرفه ای و با تجربه در زمینه طراحی وب سایت مراجعه نمایند و پس از کسب نمودن مشاوره های ضروری از متخصصان این شرکت ها نسبت به سفارش وب سایت مد نظر خود اقدام نمایند. توجه به خواسته های مشتریان و اجرا کسب رضایت آنان از جمله مهم ترین عوامل موفقیت شرکت های طراحی سایت قم می باشد. مشتریان نیز باید به این نکته توجه کنند که ظاهر سایت از اهمیت بلایی برخوردار است و یک وب سایت مناسب فقط منوط به داشتن امکانات مختلف نیست بلکه این امکانات بایستی طوری در صفحات سایت در دسترس بازدید کنندگان قرار گیرند که آن ها را دچار سردرگمی نگردند.

طراحی سایت در استان قم

برگرفته از سایت نوپرداز