سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفاوت طراحی وب سایت و وبلاگ

چگونه می توان تشخیص داد صفحه ای که می بینیم یک وبلاگ است یا یک وب سایت؟  در طراحی سایت و طراحی پرتال هیچ قانون همه گیری وجود ندارد، لیکن 4 تفاوت اساسی میان این دو وجود دارد: فرمت (شکل)، نرم افزار، شخصیت و جامعه. مهمترین عامل مشخص کننده یک وبلاگ از وب سایت شکل آن است. برای تمایز این دو از یکدیگر باید دید: آیا مطالب به دنبال هم می آیند؟ آیا طول آنها تنها چند خط یا پاراگراف است؟ اگر نه آیا مطالب طولانی تر بوسیله لینک هایی مثل" بیشتر" یا " اینجا را بخوانید" ادامه می یابند؟ آیا اجازه ی مشارکت و نظردادن به بازدید کنندگان داده شده است؟
در طراحی وب سایت و طراحی پرتال اگر دست کم پاسخ چند تا از این سوالات مثبت باشد، باید گفت با یک وبلاگ روبرو هستید.
اما از نظر تکنیکی در طراحی سایت و طراحی پرتال ،اغلب نویسنده وبلاگ کسی است که از ابزار وبلاگ نویسی استفاده می کند، نشانه ای از ابزار وبلاگ نویسی یا عبارتی مربوط به حق مولف آن، در گوشه انتها یا ابتدای یک وبلاگ دیده می شود.
ماهیت شخصی یک وبلاگ، عاملی دیگر برای تمایز آن با وب سایت است. تعداد بسیاری از وبلاگ ها بر عقاید، آرا و تفکرات نویسندگان خود تکیه می کنند. برخی سیاسی، بر خی دیگر فلسفی، علمی یا دینی هستند. در این مورد هم هیچ راه تشخیصی وجود ندارد که آیا وبلاگ ها درباره عقاید صحبت می کنند یا گونه ای روزنامه نگاری هستند.با این وجود تمام این عوامل نسبی هستند و با پیشرفت سریعی که در این حوزه شاهد آن هستیم، به طور حتم دچار تغییر خواهند شد.
در طراحی سایت و طراحی پرتال تفاوت های بنیانی میان وب سایت و پرتال وجود دارد. مهمترین موارد این تفاوت ها در زیر به صورت خلاصه بیان شده است:  شود،به این معنی که تمام امکانات پرتال به گونه ای پیش بینی شده که جوابگوی نیازهای کاربران کاری متفاوت باشد.
یکی از مهمترین تفاوت های بین پرتال و وب سایت جنبه ی اقتصادی آن است. در طراحی سایت و طراحی پرتال اکثر پرتال ها صرفا"برای کسب درآمد ساخته شده اند و بیشتردرآمد های خود را از طریق تبلیغات کسب می نمایند
 اگر کسی از شما بپرسد یک سایت با یک وبلاگ چه تفاوتی دارد، چه جوابی برایش دارید؟
برخی تفاوت های وبلاگ و وب سایت را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:
وبلاگ فعال تر از وب‌سایت‌ها هستند و تفاوت اصلی آنها در میزان روزآمدشدن است. برای ایجاد تغییرات در وبلاگ و به روز کردن آنها نیاز نیست که کدهای HTML را تغییر دهیم،در حالی که برای روزآمد کردن سایت تغییر این کدها و داشتن اطلاعاتی هر چند مقدماتی در این زمینه یکی از ضروریات است. بنابراین وبلاگ با سرعت و سهولت بیشتری نسبت به وب‌سایت‌ها به روز می‌شوند .
واحدی که برای وب لاگ‌ها به کار می بریم، پست است. ولی واحد سایت، صفحه. یک سایت ، وب مجموعه‌ای است از صفحات یا فایل های پیوند خورده به یکدیگر که از طریق وب جهانگستر در دسترس قرار می‌گیرد. وبلاگ مجموعه‌ای از پست هاست که بر عکس ترتیب تاریخی آورده می‌شوند، تا جدیدترین پست یا مدخل در بالای صفحه قرار گیرد و مدخل‌های قدیمی‌تر به تدریج پایین تر قرار می‌گیرند.
تفاوت دیگر در شکل گشت و گذاری است که وبلاگ و وب سایت می دهند. وبلاگ دارای یک قابلیت جذاب و قوی به نام “تاریخ” هستند که به پست ها چسبیده‌اند. در وبلاگ پست ها به صورت خودکار به ترتیب تاریخی مرتب می‌شوند. به این شیوه که مدخل های جدیدتر بالاتر قرار می‌گیرند و مدخل های قدیمی تر پائین تر قرار گرفته و به تدریج وارد آرشیو می‌شوند. برای جستجو در وبلاگ می‌توان به راحتی از طریق آرشیوهای تاریخی یا موضوعی اقدام نمود. در صورتی که در بسیاری موارد یک موتور جستجو برای جستجوی در سایت مورد نظر وجود دارد. نکته دیگر اینکه فرآیند بهینه سازی سایت در وبلاگها بی مفهوم است چون شما عملا دارید سایت دیگران را بهینه سازی می کنید.
در وب سایت ها، مطالب جدیدی که به سایت اضافه می‌شوند بسته به نظر مدیر سایت در هر جایی از سایت می‌توانند قرار بگیرند و جدید بودن مطالب یک سایت را نیز از آخرین تاریخ روزآمدسازی سایت می‌توان به دست آورد.
وبلاگ چیست؟
اینترنت امکانات و ابزارهای متعددی ومتنوعی را به منظور ارائه خدمات وسرویس ها در طراحی وب سایت و طراحی پرتال در اختیارمخاطبان قرار می دهد . یکی از ویژگی های بسیار جذاب اینترنت در طراحی سایت و طراحی پرتال ارائه سرویس ها و خدماتی است که شما را قادر می سازد با مخاطبان خود ارتباطی پویا و متقابل برقرار نموده و از نقطه نظرات آنان در رابطه با یک مطلب ، آگاه شوید . در این راستا هر یک از کاربران می توانند دانش و تجارب خود را در اختیار دیگران قرار داده و خود نیز به عنوان عضوی از یک جامعه شبکه ای مطرح گردند ( اشتراک دانش ) . فرض کنید ابزاری ارزان قیمت برای انتشار مطلب در اختیار هر نویسنده و یا صاحب قلمی باشد که بتواند با استفاده از آن عقاید، اخبار ، دیدگاهها و نقطه نظرات خود را در رابطه با موضوعات مورد علاقه ، بدون محدودیت های مرسوم بیان نماید.آیا شما علاقه مند به استفاده از چنین ابزاری می باشید ؟ آیا تمایل به داشتن یک روزنامه شخصی دارید که در آن بتوانید مطالب خود را در ارتباط با موضوعات مورد علاقه ، بیان نمائید؟ بشریت درطی چند سال گذشته قدم در دنیای جدیدی گذاشته است که بدون شک یکی از مهمترین دستاوردهای آن تحول و دگرگونی اساسی در ارتباط با نحوه نشر اطلاعات است. وبلاگ نمونه ای در این زمینه بوده که با توجه به ماهیت اینترنت ، ویژگی دو طرفه بودن وب و تنوع خواسته استفاده کنندگان، در کانون توجه علاقه مندان قرار گرفته و ما امروزه شاهد رشد و گسترش چشمگیر آن می باشیم . واژه ی " بلاگ " ، از جمله واژه های جدیدی است که قدم در عرصه ادبیات جهانی اینترنت گذاشته است .
در این مقاله قصد داریم به بررسی این پدیده جدید! اینترنت پرداخته و با ابعاد متفاوت آن بیشتر آشنا شویم .
برچسب ها: طراحی سایت, بهترین سامانه سایت ساز, سایت ساز پرتال, تفاوت وبلاگ و وب سایت, وبلاگ چیست, تاریخچه وبلاگ و وبلاگ نویسی, وبسایت چیست

کتاب آموزش شبکه های کامپیوتری

کتاب آموزش شبکه و ارتباطات کامپیوتری از ویلیام استالینگز یکی از مهم ترین کتاب ها در زمینه شبکه های کامپیوتری است که مطالعه آن به افرادی که به این زمینه علاقه دارند توصیه می گردد.

در این کتاب الکترونیکی مباحث زیر مطرح شده اند: 

  • بخش اول: (Overview) شامل یک مرور کلی از ارتباطات داده ها و شبکه می باشد.
  • بخش دوم: (Data Communications) شامل ارتباطات داده ها و مبادله اطلاعات بین دو دستگاه که به هم متصل هستند.
  • بخش سوم: (Wide Area Networks) شامل شبکه های گسترده و رابط کاربری شبکه که برای انتقال از صدا، داده ها و ... توسعه داده شده است. ارتباطات چندرسانه ای از طریق شبکه های از راه دور و همچنین جدیدترین ATM و WAN های بی سیم مورد بررسی قرار گرفته اند.
  • بخش چهارم: (Local Area Networks) شامل شبکه های محلی است، فن آوری ها و معماری ها را بررسی می کند که برای شبکه های فضایی کوتاه تر توسعه داده شده اند. انتقال رسانه ها، توپولوژی ها و پروتکل های کنترل دسترسی و سیستم های خاص شبکه های استاندارد مورد بررسی قرار می گیرند.
  • بخش پنجم: (Networking Protocols) شامل پروتکل های شبکه است که در آن اصول معماری را بررسی می کند. مکانیسم لازم برای تبادل اطلاعات بین کامپیوترها، ایستگاه های کاری، سرورها و دیگر دستگاه های پردازش داده بررسی می گردند. بسیاری از موارد در این بخش مربوط مجموعه پروتکل TCP / IP است.
  • بخش ششم: (Internet Applications) شامل برنامه های کاربردی اینترنت، می باشد.

دانلود کتاب: data.and.computer.communications.8e.williamstallings.pdf [5.08 MB]

شبکه 


کتاب الکترونیکی آموزش سئو سایت های پزشکی

امروزه اغلب افراد جامعه برای پیدا کردن راه حلی برای مشکلات خود یا کسب اطلاعات سودمند پیرامون مطلبی خاص به موتور های جستجو مراجعه می نمایند. با توجه به این که روزانه تعداد بسیار زیادی کاربر برای یافتن نتایج مناسب خود به موتور های جستجو مراجعه می کنند، فضای رقابت بین وب سایت هایی که کاری مشابه انجام می دهند بسیار پیچیده شده است.

پزشکان می توانند برای معرفی خدمات خود از طریق اینترنت اقدام کنند و این موضوع فقط با طراحی وب سایت پزشکی تمام نمی شود و آن ها بایستی برای به دست آوردن بازدید کنندگان بیشتر بر روی مبحث سئو و بهینه سازی وب سایت خود کار کنند.

سایت های پزشکی نیاز به یک استراتژی خاصی در زمینه سئو دارند. در این کتاب الکترونیکی به توضیح و بررسی راه کار های سئو سایت های پزشکی پرداخته شده است.

دانلود کتاب:  seo-medical.pdf [448.92 KB] 

سایت پزشکی 


روش های رایگان سئو سایت

بعد از انجام مراحل طراحی وب سایت نوبت به سئو سایت می رسد. بر خلاف تصور پرهزینه بودن فرآیند سئو نیاز به هزینه بالایی ندارد و بیشتر مستلزم تجربه بالایی می باشد. با روش هایی که در ادامه مقاله معرفی می کنیم می توانید بازدید وب سایت خود را افزایش دهید.

برقراری ارتباط با وب سایت های دیگر

شما می توانید با سایت های همکاران خود ارتباط برقرار کنید و کارهای آن ها را پیگیری کنید و با قرار دادن پست مهمان در سایت خود به آن ها خدمات ارائه بدهید و در این میان با ایده ها و روش های تولید محتوا آن ها آشنا شوید. این عمل سبب بهبود وضعیت سئو سایت شما می شود.

برقراری ارتباط با همکاران خود

با استفاده از وب سایت های wefollow  یا followerwonk همکاران های خود را در شبکه های اجتماعی پیدا کنید و با آن ها ارتباط برقرار کنید. به زودی شاهد این خواهید بود که آن ها هم شما را دنبال خواهند کرد.

سئو 

نوشتن مطلب در شبکه های اجتماعی

با نوشتن مطلب در شبکه های اجتماعی پرطرفدار زیر به بهینه سازی سایت خود کمک کنید:

چاپ مقاله در نشریات قابل چاپ

این شیوه ممکن است یک مقدار نا آشنا به نظر برسد اما به سئو سایت شما کمک فراوانی خواهد کرد.

تکرار مراحل بالا

یکی از دلایل شکست سایت ها در زمینه سئو، عدم تکرار مراحل بهینه سازی می باشد.

 


نکاتی در سئو و طراحی وب سایت

در این قسمت از پست قصد داریم " صفر تا صد بهینه سازی و سئوی داخلی سایت " که اصطلاح انگلیسی آن ON PAGE SEO می شود را مورد بررسیِ دقیق قرار دهیم و تکنیک های عالی برای سئوی موفق را خدمت شما عرض کنیم. این مقاله بی شک اولین مقاله در زمینه بهینه سازی عناصر داخلی سایت نیست اما جزء کامل ترین و بهترین مقاله ای است که تاکنون در این زمینه تولید شده است. پس با سایت سازی همراه باشید.

از جمله مواردی که به طور کامل در این پُست به آن ها اشاره می کنیم عبارت اند از :

آشنایی اولیه با سئو و بهینه سازی داخلی سایت
در بهینه سازی داخلی سایت از چه متاتگ هایی استفاده کنیم ؟
هدینگ ها و نحوه به کارگیری صحیحِ آن ها ( H1 - H6 )
چگونه محتوای غیرمتنی را بهینه سازی کنیم ؟! ( همه چیز درباره محتوای غیرمتنی )
چگونگی بهینه سازی تگ عنوان !
بهینه سازی متـن در بطن محتوا
بهینه سازی مسیر و آدرسِ سایت
بهینه سازی لینک های داخلی وبسایت
دامین یا نام سایت ( Domain ) و تاثیر آن در سئو
ساب دامین و تاثیر آن در سئو
پارک دامین و تاثیر آن در سئو
تناسب متن با کد
بارگزاری سایت همگام با اسکرول ( Infinite Scrolling )
ایندکس چیست و راهکارهایی برای بالا بردن سرعت آن
بهینه سازی بیش از حد ( Over Optimization )
آشنایی با HrefLang و Alternate
آشنایی با Domain And Page AUTHORITY
عمل ریدایرکت ( Redirect ) و انواع آن ؟
robots.txt و توضیح کامل پیرامون آن
تالار گفتگو یا همان ( انجمن ) را چگونه بهینه سازی می کنند ؟!

1 - بهینه سازی داخلی سایت :

به کلیه اقداماتی که بر روی صفحات داخلی سایت انجام می گیرد تا گوگل و سایر موتورهای جستجو بتوانند درک بهتری از این صفحات به دست آورد ، بهینه سازی داخلی سایت یا همان On Page Seo می گویند. بهینه سازی سایت به 2 صورت انجام می شود : بهینه سازی داخلی و خارجی. بهینه سازی داخلی بر روی صفحات داخلی و کدهای سایت انجام می گیرد درحالیکه بهینه سازی خارجی به کلیه اقداماتی که خارج از سایت انجام می شود اختصاص دارد مثالاً بهینه سازی برای شبکه های اجتماعی یک نوع بهینه سازی خارجی است و اقداماتی است که خارج از سایت انجام می گیرد را Of Page Seo می گویند در سوی دیگر بهینه سازی لینک ها ، تصاویر ، متون ، صداها و پُست ها یک نوع بهینه سازی داخلی می باشد.

2 - متا دیسکریپشن یا متای توضیـحات :

یکی از مهم ترین متاهایی که باید روی آن سرمایه گذاری کرد متای توضیحات یا Meta Description می باشد. این متا بازدهی و تاثیر بالایی دارد بطوریکه این توضیحات هم در گوگل به کاربران نمایش داده می شود و هم در شبکه های اجتماعی برای اعضای شبکه. متای توضیحات در واقع چکیده ای از یک مطلب یا توضیح مختصری درباره صفحه ای از سایت است که موتورهای جستجو آن را در معرض نمایش جستجوکننده های خود قرار می دهند. هرچقدر این توضیحات خوب و جذاب ارائه شوند کاربر بیشتر تمایل پیدا می کند که روی صفحه شما کلیک کند و همان بازدید کاربر نیز رتبه سایت شما را ارتقاء می دهد. پس تا می توانید بر روی متای توضیحات سرمایه گذاری کنید. از جمله مواردی که در متای توضیحات حتماً باید رعایت شود عبارت اند از :

متا دیسکریپشن یا متای توضیـحات

نباید تعداد کاراکتر یا حروفِ توضیحات از 150 کاراکتر تجاوز کند در صورت گذشتن از این تعداد ، ادامه متن توضیحی شما به صورت سه نقطه در نتایج گوگل نمایش داده خواهد شد همچنین از لحاظ روانشناسی کاربران بر روی جمله های ناقص کلیک نمی کنند و سعی می کنند بر روی جمله های کامل کلیک کنند زیرا آن را یک نوع مزیتِ وبسایت تلقی می کنند. اما پیشنهاد سایت سازی به شما این است که حتی از 150 کاراکتر نیز استفاده نکنید بلکه متن خود را مختصر و مفیدتر بنویسید.
متنی که در این قسمت قرار می دهید باید با محتوای اصلی صفحه مرتبط باشد. برای مثال صفحه ی شما درباره نمونه کارهای طراحی سایت می باشد درحالیکه متا دیسکریپشن شما آموزش طراحی سایت را توضیح می دهد. این تناقض هم از نظر گوگل و هم از نظر کاربران سریعاً شناخته می شود و ارزش سایت شما پایین می آید.
باید بر روی نوشتن متای توضیحات جذاب و کلیک آور وقت گذاشته و تمرکز کنید. قبل از نوشتن متای توضیحات خود ، متای توضیحات سایت های رقیب یا مطالب شبیه به مطالب دیگر سایت ها را نیز بررسی کنید و مطالب خود را طوری بنویسید که جذاب تر از مطالب آن ها باشد.
حتماً از یک یا دو کلمه کلیدی مرتبط با صفحه ی سایت تان در متای توضیحات بهره ببرید. یکی از این کلمات کلیدی مرتبط با عنوان صفحه تان را حتماً در ابتدای توضیحات به کار بگیرید. در عکس زیر مثالی از متای توضیحات کامل و استاندارد قرار داده شده است.
نحوه نوشتن متا دیسکریپشن یا متای توضیـحات

3 - تگ های هدینگ ( H1 - H6 ) و نحوه به کارگیری صحیحِ آن ها :

با استفاده از این تگ ها می توانید عناوین و تیتر مطلب خود را بنویسید. در حقیقت این هدینگ ها نوعی از ارزش گذاری برای متن هستند و قراردادی بین موتورهای جستجو و زبان های برنامه نویسی می باشند. برای مثال تگ H1 هم بزرگتر از دیگر تگ هاست و هم ارزش بالاتری نسبت به بقیه دارد پس هر متنی که توسط تگ H1 برجسته شود اهمیتش نیز بیشتر از سایر متون خواهد بود البته این اندازه ها با کدهای CSS قابل تغییر می باشند و می توانید بسته به نیاز خود آنها را تغییر بدهید و قرار نیست که تگ H1 همیشه سایز بزرگتری داشته باشد. با این تکه کد می توانید سایز آن را تا هراندازه که بخواهید کاهش دهید. کافیست در صفحه استایل سایت تان از این کد استفاده کنید. برای مثال در کد زیر ما سایز تگ h1 را برای سایت مان به 20 پوینت تغییر داده ایم. {;H1{font-size:20pt

تگ های هدینگ باعث شناساندن بهتر سایت ما به موتورهای جستجو می شوند و در حقیقت مبنای جستجو به حساب می آیند. اما چگونگی استفاده از این تگ ها بسیار مهم هستند به طوریکه استفاده صحیح از آنها بر روی سئوی سایت تاثیر بالایی خواهد گذاشت.

تگ های هدینگ عبارت اند از : H1 - H2 - H3 - H4 - H5 - H6

روند ارزشی تگ ها نیز به این صورت می باشد : H1 > H2 > H3 > H4 > H5 > H6

اما نکاتی که بسیار مهم هستند :

در هر صفحه از سایت تان تنها از یک تگ H1 استفاده کنید.
برای تیتر و عنوان لیست مطالبی که در صفحه اصلی شما قرار دارند نیز حتماً باید از تگ H2 استفاده کنید.
کلمه کلیدی تان را در تگ H1 بگنجانید.
هدینگ ها برای نشان دادن اهمیت مطلب هستند نه برای بزرگتر کردن متن.
هرگز از هدینگ ها برای برجسته و بزرگ کردن نوشته استفاده نکنید.
سعی نکنید هدینگ هایتان را مملوء از کلمات کلیدی کنید. اینکار بازتاب خوبی از نظر موتورهای جستجو نخواهد داشت.
بعد از کدنویسی سایت تان حتماً مطمئن شوید که بیش از یکبار در صفحه از تگ H1 استفاده نشده باشد.

4 - همه چیز درباره محتوای غیرمتنی

محتوای سایت ها به 2 صورت می باشد متنی و غیرمتنی. گوگل و سایر موتورهای جستجو به آسانی می توانند محتوای متنی را شناسایی و اطلاعاتی درباره آن کسب کنند اما قضیه محتوای غیرمتنی کمی فرق می کند. محتوای غیرمتنی مانند تصاویر ، ویدئو و صداها از جمله مواردی هستند که موتورهای جستجو نمی تواند آنها را به خوبی تشخیص دهند برای مثال گوگل متوجه نمی شود تصویری که شما در سایت قرار داده اید مربوط به یک منظره است و یا یک خودرو .! آهنگی که در سایت وجود دارد مربوط به چه خواننده ایست؟ ویدئویی که قرار داده اید در مورد چه موضوعی پخش می شود؟ همانطور که گفتیم روبات های گوگل به صورت متنی عمل می کنند و قابلیت شکافتن محتوای غیرمتنی را ندارند. پس ما باید با زدن برچسب به هریک از محتواهای غیرمتنی آنها را به موتورهای جستجو معرفی کرده و درک درستی را به آنها القاء کنیم. حالا سوال اصلی اینجاست چگونه باید اینکار را انجام دهیم.؟! اولین کار نوشتن عنوان برای محتوای غیرمتنی مان است برای مثال با نوشتن تگ Alt برای تصاویر می توانیم عنوانی برای آن عکس مان قید کنیم به این ترتیب با جستجوی کاربر تصویر ما نیز در بخش imges موتورهای جستجو قابل رویت خواهد بود. خیلی از سایت ها از این ظرفیت بازدید کاملاً بی بهره مانده اند و تنها بر روی محتوای متنی تمرکز کرده اند.

آموزش بهینه کردن محتوای متنی و غیرمتنی

دومین کار نوشتن توضیحاتی پیرامون محتوای غیرمتنی است مثالاً وقتی که محتوای غیرمتنی مان در وسطِ انبوهی از توضیحاتِ مرتبط به هم قرار می گیرد موتورهای جستجو تشخیص می دهند که احتمالاً آن عکس یا ویدئو مربوط به آن توضیحات می باشد و آن محتوای غیرمتنی را نیز هماهنگ با محتوای متنی ایندکس می کند.

سومین روش استفاده از فناوری اسکیما ( Schema ) برای شناساندن بهتر محتوای غیرمتنی به موتورهای جستجوست.

اسکیما مجموعه کدهای آماده و کوچکی هستند که اطلاعات مفیدی را درباره محتوای متنی به موتورهای جستجو ارائه می دهد. اسکیما با برچسب زدن به محتوای غیرمتنی ، کارِ موتورهای جستجو را برای تجزیه و تحلیل محتوای غیرمتنی بسیار ساده تر و موثرتر کرده است. به این ترتیب تصاویر ، ویدئو و یا صداهای شما به راحتی برای کاربران قابل جستجو خواهد بود. وظیفه اسکیما استاندارد سازی زبان نشانه گذاری بوده که در سال 2011 به عنوان همکارِ تجاری موتورهای جستجو فعالیت خود را آغاز کرده است و با موتورهای جستجو سازگاری کامل دارد.

ما توسط تگ های item prope - item type - item scope می توانیم کدهای سایت مان را برای موتورهای جستجو بهینه کنیم. و برای بهینه کردن محتوای غیرمتنی نیز از این تگ ها استفاده خواهیم کرد. اجازه بدهید با یک مثال اسکیما را بهتر معرفی کنیم.

کد زیر یک نوع کد html بوده که درباره یک فیلم مشخصاتی را ارائه می دهد. این مشخصات برای ما به راحتی قابل فهم است

<div>

<h1>خدا می آید</h1>

<span>کارگردان : مجید مجیدی</span>

<span>احساسی - کوتاه - عاطفی</span>

</div>

حالا این کد را برای موتورهای جستجو بهینه می کنیم. چون محتوای غیرمتنی ما فیلم است پس کدهای فیلم را از سایت اسکیما انتخاب می کنیم. برای همین منظور لینک صفحه فیلم را در ابتدای کدها قرار داده و سایر کدهای لازم را اضافه می کنیم.

<"div itemscope itemtype="http://schema.org/Movie>

در ادامه مابقی کدها را جایگزین می کنیم

<"div itemscope itemtype="http://schema.org/Movie>

<"h1 itemprop="name>خدا می آید</h1>

<span>کارگردان : <"span itemprop="director> مجید مجیدی </span></span>

<"span itemprop="genre”>احساسی - کوتاه - عاطفی</span>

</div>

در این حالت موتورهای جستجو شناخت بهتری از ویدئو و محتوای داخلی آن پیدا می کنند. اینکار باعث جلب نظر موتورهای جستجو شده و یکی از راه های پنهان برای کسب بازدید از موتورهای جستجوست. سایت های بزرگ از کدهای اسکیما برای معرفی بهتر محتواهای خود نهایت بهره را می برند.

حتماً بخوانید : اسکیما چیست و چگونه از اسکیما برای افزایش بازدید سایتم استفاده کنم ؟!

5 - چگونگی بهینه سازی تگ عنوان ( 10 راهکار طلایی و بسیار ضروری ! )

از جمله زیرشاخه های محتوای متنی ، تگِ عنوان یا همان title می باشد. در واقع تگ عنوان موضوع صفحه را به کاربر نمایش می دهد و نقش اساسی در سئوی سایت خواهد داشت همچنین برای اشتراک گذاری صفحات شما در شبکه های اجتماعی از این عنوان استفاده خواهد شد. حالا مواردی را با هم مرور می کنیم که بسیار مهم هستند.

1- سعی کنید تعداد کاراکترها ( حروفات + فضاهای خالی بین حروف ها ) از 60 کاراکتر تجاوز نکند. برای مثال در شکل زیر داریم :

قالب های آماده سایت ساز اگر این جمله یا عنوان را به نرم افزار word کپی کنید در پایین سمت چپ گزینه ای با عنوان words وجود دارد که با کلیک بر روی آن می توان فهمید تعداد کاراکترهای آن جمله چقدر می باشند. حتی می توانید هدینگ مطالب خودتان را نیز در این برنامه کپی کنید و تعداد آنها را بدانید. بهتر است هدینگ مطلب و عنوان صفحه یکی نباشند و تعداد کاراکترهای هدینگ مطلب می تواند بیشتر از عنوان صفحه یا همان تایتل باشد. حالا شاید بگویید هدینگ مطلب چیست؟ هدینگ مطلب همان عنوان مطلب بوده و می تواند شامل مطالب وبلاگ شما نیز شود اما تگ تایتل به همان عنوان صفحه ها گفته می شود. مثال در شماره 9 آورده شده است.

چگونگی بهینه سازی تگ عنوان

2- در تگ عنوانِ مربوط به صفحه اصلی ( صفحه مادر ) سایت تان حتماً از کلمات کلیدی مرتبط با سایت تان استفاده کنید. اما در تگ عنوانِ مربوط به سایر صفحات ( صفحات فرزندِ ) سایت تان تنها از کلمات کلیدی مرتبط با آن صفحه یا مقاله بهره مند شوید.

حالا یک مثال :

عنوان یا تایتل صفحه اصلی سایت ما : سایت سازی | سایت سازی با نرم افزار حرفه ای | موبایل : 09100037001

عنوان یا تایتل صفحه فرعی سایت ما مثلاً صفحه آموزش ها : وبلاگ سایت سازی

همانطور که حدس زدید کلمه کلیدی سایت تان را لازم نیست در همه صفحات خود تکرار کنید. بنابراین بهتر است از هر کلمه کلیدی در جای خود و متناسب با آن صفحه استفاده کنید. در مثال بالا کلمه کلیدی اصلی وبسایت ما ، سایت سازی می باشد که تنها در صفحه اصلی استفاده شده است و لزومی ندارد در همه صفحات بارها آنها را تکرار کنیم.

3- عنوان صفحه اصلی سایت تان را به 2 صورت می توانید قید کنید

اولی با فشرده سازی کلمات کلیدی پشت سرهم و با استفاده از کاراکتر های مقابل : | و -

مثلاً : بهینه سازی | سایت سازی - طراحی سایت - آموزش طراحی

سعی کنید در صورت علاقه مند بودن به این روش ( پشت سرِ هم قرار دادن کلمات کلیدی در یک جمله ) تنها در صفحه اصلی از این روش استفاده کنید استفاده از این روش در دیگر صفحات پیشنهاد نمی شود. چون اینگونه جمله ها نسبت به جمله های توضیحی کاربر را به کلیک کردن روی عنوان شما ترغیب نخواهد کرد.

دومی استفاده از عنوان تشریحی و توضیحی می باشد

مثلاً : آموزش بهینه سازی سایت ها به صورت رایگان

پیشنهاد می کنیم برای تمام صفحات سایت تان سعی کنید از این روشِ توضیحی استفاده کنید. و کلمه کلیدی موضوع خود را در بین آن جمله بگنجانید.

4- از تکرار بیش از حد یک کلمه کلیدی در تگ تایتل اجتناب کنید.

5- اگر دوست دارید برند و مارک خودتان را نیز در بین کلمات کلیدی سایت تان بگنجانید ، پیشنهاد می کنیم آن را تنها در صفحه اصلی خود استفاده کنید. مثال : نام برند | فروشگاه خودروهای شاسی بلند | فروشگاه لوازم جانبی خودرو

6- کلمات کلیدی خودتان را در ابتدای جمله به کار بگیرید.

مثال : سایت سازی ، جامع ترین نرم افزار برای طراحی آسانِ وب سایت ها

در مثال بالا عبارت سایت سازی ، کلمه کلیدی اصلی ما می باشد که در ابتدای جمله گنجانده شده است. زبان فارسی این انعطاف را دارد که بتواند با جابجایی کلمات ، کلمه اصلی را به ابتدای جمله آورد و یا به بخش های دیگر انتقال دهد.

7- در تگ عنوان از اعداد و رنگ بندی مناسب استفاده کنید. استفاده از اعداد باعث بهبود و اهمیت متن شما از نظر گوگل خواهد بود همچنین استفاده از رنگ ها باعث سهولت در خواندن متن توسط کاربر می شود.

مثال : 40 عبارت رایج دنیای سئـو

8- در تگ عنوان خود سعی کنید از این حروفات استفاده نکنید : از - به - با - در - ... به این سری عبارت ها stop word گفته می شود که گوگل آنها را از عنوانِ متن حذف کرده و به راحتی فاکتور می گیرد.

9- در هدینگ مطلب تان می توانید از کاراکتر بیشتری نسبت به عنوان تایتل استفاده کنید. مثال :

وبلاگ سایت سازی ( عنوان یا تایتل صفحه - 10 کاراکتر )

روشی برای کاهش خروج کاربران از وب سایت ( هدینگ مطلب - 38 کاراکتر )

10- سعی کنید هدینگ مطلب تان با عنوان تایتل یکی نباشد. شاید اینکار از نظر برخی ها باعث بیشتر دیده شدن مطلب شود اما گوگل از تکرار کلمات کلیدی زیاد خوشش نمی آید. پس سعی کنید عناوین خود را : جامع - کامل - مرتبط و جذاب ارائه دهید تا تکراری - خشک - پیچیده و غیرمرتبط

6 - بهینه سازی متن در بطن محتوا

فرض می کنیم که کاربران به روشی وارد سایت شما شده است ، خب اگر سایت شما جذاب نباشد و محتوای آن به درد کاربر نخورد طبیعی است که کاربر سایت را ترک خواهد کرد پس محتوای شما باید برای کاربران جذاب باشد و برای موتورهای جستجو به صورت اصولی نوشته شود. موتورهای جستجو زمان ماندگاری یک کاربر در سایت ها را می سنجند و هرچقدر کاربر از سایتی رضایت داشته باشد بیشتر در آن سایت پَرسه می زند. این گشت و گذارِ کاربر از صفحه ای به صفحه ای دیگر به نفع سایت شما خواهد بود. ازجمله مواردی که در بهینه سازی محتوای سایت باید به آنها دقت کنید عبارت اند از :

باید عنوان شما با محتوایتان مرتبط باشد در غیراینصورت کاربر سایت را ترک می کند.کاربرانی که به این شکل از سایت خارج می شوند دیگر هرگز به این سایت برنمی گردند. زیرا کاربران اینکار را نوعی فریب تلقی می کنند.
بسیار معتقد هستند که مطالب خودتان را برای کاربر بنویسید نه برای موتورهای جستجو. این جمله کاملاً صحیح است اما در اضافه ما نیز پیشنهاد می کنیم مطالب خودتان را به صورت صمیمی وار با تلفیقی از انگیزه و عشق بنویسید. به طوریکه مخاطب از این انگیزه تان به وَجد آمده و ذوق کند. فرقی نمی کند مطلب شما در چه زمینه ای است مهم این است که آن را به نحو احسن اداء کنید.
برای نوشتن محتوای سایت تان وقت بگذارید.
سعی کنید پست های خودتان را با بیش از 2000 کلمه در سایت منتشر کنید. اینکار باعث ایندکس شدن سریع آن پُست در موتورهای جستجو خواهد بود.
از تکرار کلمات کلیدی در محتوا و مطالب خود خودداری کنید. اینکار سالهاست که نتیجه بخش نیست چه بسا نمره ی منفی ای هم برای شما به حساب می آید.
مطالب را به صورت کوتاه و پاراگراف بندی شده بنویسید و از نوشتن پشت سرِهم متن ها خودداری کنید. اینکار از لحاظ روانشانسی باعث ابهام و پیچیده شدن مطلب می شود.
سعی کنید از یک متن با هدینگ h2 برای عناوین پاراگراف هایتان بهره ببرید. اینکار باعث تمایز و روشنی مطالب می شود.
از رنگ بندی مناسب در طول توضیحات تان استفاده کنید.
کلماتی که به نظرتان مهم تر هستند را برجسته کنید.
اگر مطالب تان را به صورت عادی برای کاربران تان بنویسید همین امر باعث می شود که کلمات کلیدی به صورت طبیعی در طول محتوا پخش شود. دیگر نیازی نیست که شما نگران تراکم کلمات کلیدی یا همان Keyword Density باشید.
کلمات کلیدی را در ابتدای مطالب یا جمله ها بیاورید. همیشه کلمات کلیدی را در اولویت متن خود قرار دهید.

7 - بهینه سازی مسیر و آدرس های سایت

آدرس در سایت ها به مسیری گفته می شود که در ادامه ی دامنه می آید.(دامنه همان نام سایت می باشد) برای مثال : نام دامنه اگر www.yoursite.com باشد آدرس بخش آموزش آن می تواند به این شکل قید شود : www.yoursite.com/tutorials درباره بهینه سازی URL یا آدرس های سایت به نکات زیر توجه فرمایید.

هر صفحه از صفحات سایت ما باید آدرسی جداگانه داشته باشد.
سعی کنید کوتاه ترین آدرس را برای مطالب تان انتخاب کنید.
می توانید کلمات کلیدی و یا چکیده ی محتوایتان را در آدرس صفحه بیاورید.
استفاده از حروفات بزرگ یا کوچک در آدرس دهی صفحه مهم می باشد و باهم فرق دارند. بنابراین دو صفحه با آدرس یکسان یکی با کلمات بزرگ و دیگری با کلمات کوچک با هم متفاوت می باشند. برای مثال : yoursite.com/BLOG با yoursite.com/blog با هم متفاوت بوده و به 2 صفحه متفاوت هدایت خواهند شد.
در سلسله مراتب آدرس دهی شما می توانید هم مستقیم عمل کنید و هم به صورت پله ای. مثال : یک دسته بندی دارید با عنوان : آموزش CSS ویک پست برای آن دسته بندی با نام انیمیشن دهی در CSS ارسال کرده اید. آدرس این صفحه به صورت پله ای می تواند به این شکل باشد: yoursite.com/blog/CSS/Animate-in-css و آدرس به صورت مستقیم می تواند به این شکل قرار داده شود yoursite.com/Animate-in-css
در مسیردهی اکثر کاراکترهای متنی پشتیبانی می شوند و می توانید بسته به دلخواه خود از آنها استفاده کنید. اما عالی ترین گزینه این است که کلمات کلیدی خودتان را با استفاده از - از هم جدا کنید و صفحات خودتان نیز به صورت خودکار با / جدا می شوند.
استفاده کردن از تاریخ و شماره پوشه ها نه تنها هیچ مزیتی ندارد بلکه باعث طولانی تر شدن آدرس شما نیز می شود.
در آدرس دهی می توانید از آدرس فارسی و یا انگلیسی استفاده کنید. این 2 با هم فرقی ندارند و استفاده از اینها به خودتان بستگی دارد و سلیقه ایست. اما وقتی از آدرس دهی انگلیسی استفاده می کنید حتماً کلماتی که می خواهید در آدرس به کار بگیرید را به صورت ترجمه شده قرار دهید نه به صورت فینگلیش. مثال :
آدرس دهی اشتباه : site.com/Amoozesh-css/harakat-dar-css3

آدرس دهی صحیح : site.com/CSS-Tutorial/Animate-in-css

8 - بهینه سازی لینک های داخلی سایت

لینک های داخلی لینک هایی هستند که از صفحه ای داخل یک دامنه به صفحه ای دیگر از همان دامنه اشاره می کند. این لینک ها به کاربران این امکان را فراهم می کند که در بین صفحات مختلف سایت به گشت و گذار بپردازند و بازدید انجام دهند. این جابجایی ها باعث می شود که رنکینگ در بین صفحات مختلف سایت پخش شده و به حالت تعادل برسد. میلیون ها سایت در دنیا وجود دارند که از ظرفیت های موجود در این لینک ها بی بهره مانده اند دلیل آنها نیز می تواند اینها باشند : خیلی از سایت ها مسیرهای دستیابی به لینک هایشان را به طور غیرمستقیم بسته اند و یا آن را طوری مخفی می کنند که موتورهای جستجو نمی توانند به آن دسترسی داشته باشند و گمان می کنند که چون این صفحه در سایت شان وجود دارد پس ایندکس هم خواهد شد. پیشنهاد می کنیم حتماً در ادامه مطالب تان از این صفحات بهره ببرید. مطالب پربازدید - مطالب جدید - مطالب تصادفی - برای دیگر کاربران این مطالب در حال نمایش است - مطالب پیشنهادی و .... همچنین پیشنهاد می کنیم در مطالب خودتان یک کلمه کلیدی را انتخاب کنید و لینکی به آن صفحه بدهید. محتوای صفحه و عنوان کلمه کلیدی باید باهم مرتبط باشند.

لینک های داخلی سایت تان را نوفالو نکنید.
لینک های داخلی سایت تان را در صورتی که واقعاً نیاز است ایجاد کنید نه برای بالا بردن امکان بازدید سایت و یا مانور روی تمام کلمات کلیدی.
پیشنهاد می کنیم بیش از یکبار ، کلمه کلیدی داخل متن تان را لینک نکنید. لینک دادن زیاد به صفحات مختلف ، پیشنهاد نمی شود.
مطالب خودتان را پر از کلمات کلیدی نکنید.
انکرتکست باید مرتبط با صفحه ای باشد که به آن لینک می دهید.
در بین صفحات خود حتماً لینک هایی به دیگر صفحات سایت تان ارجاع دهید. سعی کنید این لینک ها رنگ و لعاب خوبی داشته باشند. اینکار باعث افزایش ترافیک سایت شما خواهد شد. این لینک های ناخواسته ، می تواند باعث بالا رفتن اعتبار سایت شما نزد کاربر و بازدید احتمالی آن ها شود. لزومی ندارد صفحه ی لینک شده ی شما مرتبط با موضوع توضیحی تان باشد. حتی می تواند بی ربط باشد. می توانید اینکار را به این صورت انجام دهید. حتما بخوانید : آیا به روز رسانی مطالب قدیمی سایت کارِ درستی است ؟

9 - دامین یا نام سایت و تاثیر آن در سئـو

خیلی ها بر این اعتقاد هستند که اگر کلمه کلیدی آنها در عنوان دامنه اشان استفاده شود تاثیر خوبی در سئو خواهد داشت اگر بخواهیم مختصر بگوییم نام دامنه فاکتور مهمی نیست. زیرا فاکتورهای بسیار مهمی وجود دارد که نام دامنه در کنار آنها ارزشی ندارد. چه بسا سایت هایی وجود دارد که یک کلمه کلیدی در آنها به کار نرفته است اما به مراتب جایگاه بالاتری نسبت به دیگر سایت های رقیب دارند.

 

10 - ساب دامین یا ساب فولدر و تاثیر آن در سئـو

ابتدا تفاوت این 2 را با هم قید می کنیم.

مثالی برای ساب دامین : preview.sitesazy.com

مثالی برای ساب فولدر : sitesazy.com/packages

اگر می خواهید سایتی جدید اما با موضوع متفاوت نسبت به سایت فعلی تان ایجاد کنید باید از ساب دامین استفاده کنید. برای مثال اگر در زمینه سایت سازی کار می کنید و دوست دارید سایتی جدید را راه اندازی کنید که در زمینه اخبار می باشد مطمئناً این 2 تا به هم ربطی ندارند پس باید از ساب دامین استفاده کنید چنانچه قصد دارید بخشی ایجاد کنید که محتوای آن مرتبط با سایت تان می باشد ، برای این منظور باید از ساب فولدر استفاده کنید. ساب دامین اینجا به درد میخورد که از طریق یک هاست بتوانید 2 سایت را مدیریت کنید با 2 مدیریت محتوا و 2 دامنه ی جدا از هم. اما برای ساب فولدر نیازی به تعریف دامنه جدید نیست. اگر هریک از ساب فولدر ها و ساب دامین در جای خود استفاده شوند تاثیر مثبتی در سئو خواهند داشت.