سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکاتی به ارزش الماس درباره سئو و بهینه سازی وب سایت

یکی از کلمات کلیدی که هر روزه هزاران بار در موتورهای جستجو توسط کاربران اینترنت جستجو می شود تا اطلاعاتی ناب را درباره آن بدست آورند واژه سئو و بهینه سازی وب سایت ها می باشد. در این مقاله به بررسی این مقوله بسیار مهم خواهیم پرداخت.

باورهای غلط در سئو و بهینه سازی وب سایت ها

پس از با ارزش شدن مفهوم سئو و بهینه سازی وب سایت ها، تولید محتوا درباره این مفهوم، به یکی از راه ها برای ایجاد ترافیک وب سایت ها تبدیل شد تا به واسطه آن، بتوانند کاربران سرگردان موجود در اینترنت را با مفهوم سئو و بهینه سازی وب سایت ها آشنا کنند.

هر وب سایتی برای کشیدن کاربران اینترنت به سمت خود، شروع به تولید محتوا درباره سئو کرده و اطلاعاتی سودمند و یا غلط را در اختیار کاربران خود قرار داده و به همین دلیل، به مرور زمان یک سری اطلاعات غلط در ذهن مردم درباره مفهوم سئو جای افتاده که ما به بررسی بعضی از این نکات خواهیم پرداخت.

سئو ابزاری برای رضایت کاربران اینترنت می باشد.

سئو یک ابزار بسیار قدرتمند برای جلب رضایت مخاطبین شما می باشد و هر ساله با افزایش توقع کاربران اینترنت، ساختار سئو نیز متحول شده و متناسب با توقع و نیاز فعلی مردم به روز می شود.

پس سئو هیچ وقت قدیمی و از کار افتاده نمی شود و همیشه از آن به عنوان اولین ابزار برای نمره دادن به هر وب سایتی استفاده می شود. سئو صادق ترین ابزار اینترنت می باشد.

سئو وسیله ای برای گول زدن موتورهای جستجو به حساب نمی آید.

شما با رعایت نکات مورد نیاز سئو، نمی توانید موتورهای جستجو مانند گوگل را فریب دهید و وب سایت خود را معتبر کنید. همان طور که بارها اعلام کردیم، سئو ابزاری برای حمایت از کاربران اینترنت بوده که رعایت آن، فقط برای مخاطبین وب سایت شما سودمند است.

نوع دامنه تاثیری در سئو وب سایت شما ندارد.

بدون شک، یکی از بی اثر ترین نکاتی که درباره سئو مطرح شده است، استفاده از دامنه های بین المللی برای بهبود سئو سایت می باشد. به هیچ وجه، داخلی و یا بین المللی بودن یک دامنه تاثیری در سئو وب سایت شما نداشته و از این جهت با خیالی آسوده دامنه های Ir خود را ثبت کنید.

امنیت دامنه ها، تاثیرگذار در سئو

قرار دادن دامنه ها بر روی پروتکل امن Https، باعث افزایش سئو وب سایت شما شده و امتیاز بیشتری را از موتورهای جستجو خواهد گرفت. امنیت بالای وب سایت شما، امنیت کاربران و مشتریان وب سایت شما را فراهم می کند.

 

به همین دلیل، سئو برای برقراری این امنیت کاربران، به شما جایزه می دهد.

 

تگ های H1 مانند غول چراغ جادو عمل نمی کنند.

همان طور که در مطالب گذشته بیان کردیم، استفاده از تگ های ششگانه H1، یکی ازمهم ترین عوامل در سئو به حساب می آید. اما این تگ ها همه چیز نبوده و معجزه نمی کنند. نباید تمامی وقت خود را صرف این تگ ها کرده و از سایر عناصر سئو قافل شویم.

به این نکته توجه کنید که تگ های H مانند غول چراغ جادو عمل نمی کنند که استفاده صحیح از آنها، تمامی رقبای شما را کنار زده و یا دست آنها را به عنوان تسلیم بالا ببرد.

سئو توسعه دهنده کیفیت وب سایت شما می باشد نه کمیت آن

اینکه ما هر روزه ده ها مقاله کم ارزش در وب سایت خود منتشر کنیم برای موتورهای جستجو ارزش چندانی نداشته و باعث پیشرفت شما نخواهد شد. پس بهتر است به جای ده ها مقاله بی ارزش، یک مقاله با کیفیت را ایجاد کنیم که هم برای کاربران شما و هم برای موتورهای جستجو با ارزش باشد.

همچنین به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از حروف زیاد در صفحات تولیدی به خصوص در صفحه اصلی وب سایت شما، تاثیری در سئو وب سایت شما نخواهد داشت. پس سعی کنید کیفیت صفحات تولیدی خود را بالا ببرید.

کلید واژه های رقابتی و رابطه آن با سئو

اگر شما در یک پاساژ که صدها مغازه کامپیوتری دارد، یک مغازه کامپیوتری را افتتاح کنید، در حقیقت هزاران مشتری خود را با بقیه مغازه داران تقسیم کرده اید. پس بهتر است مغازه خود را در محلی افتتاح کنید که رقیب کمتر و مشتری بیشتری داشته باشید.

این مثال دقیقا وصف کننده اوضاع کلمات کلیدی است.

 

هیچ وقت محتوا و صفحات تولیدی خود را با یک کلمه کلیدی پرطرفدار ایجاد نکنید. بدون شک کلمه کلیدی که صدها سایت دیگه هم آن را برای خود استفاده کرده اند، نمی تواند کلمه ای رقابتی برای شما باشد. پس سعی کنید از کلمات کلیدی دو و یا سه کلمه ای که جستجوی زیادی را داشته اند استفاده کنید.